Spännande "jakt-natt"

Inatt har vi mycket hockeygodis att se fram emot! Nästan alla lag som jagar de sista slutspelsplatserna är uppe i ringen och vevar.
Den första matchen, som startar 01.05 svensk tid, är hela nattens hetaste möte. Florida gästar Boston, och gästerna är piskade att vinna för att inte tappa för mycket mark till just Boston som ligger på rätt sida strecket. Den här matchen är den som jag kommer att fokusera mest på inatt, då jag räknar med att det blir ett regelrätt krig i TD Garden. Dessa två lag kommer dessutom hinna mötas en gång till innan grundserien är över. Om Florida går och vinner båda mötena så är man uppe på samma poäng som Boston. Jag hoppas på Florida här, mest för att jag inte har mycket till övers för Boston. Visst, man blir alltid lika glad när man lottar till sig dem när man spelar NHL 15 med grabbarna, men annars tycker jag mest att det är ganska vidrigt gäng. Sen kan man ju inte sticka under stolen med att det spelar en gammal ishockeyfrisyr i Florida som gör att hockeyhjärtat slår ett extra slag.
 
Förutom Boston och Florida så slåss även Ottawa om den sista slutspelsplatsen i öst. Kapten Karlsson och gänget spelar borta mot Detroit inatt. En tuff match för vilket lag som helst och ännu värre om man som Ottawa kommer med tre raka torsk i bagaget. Även om Detroit har svängt fram och tillbaka på slutet så tror jag att de spelar bort huvudstadslaget från slutspelet inatt.
På den västra sidan av NHL så har vi ett Winnipeg som vill försvara sin slutspelsplats. Även om de möter "mitt" Rangers inatt så hoppas jag att de tar två pinnar. Jag vill nämligen av hela mitt hjärta att Kings missar slutspel, av en rad olika skäl som vi kan gå in på en annan gång.
Nashville - Vancouver får också ses som en intressant match. Vancouver sitter inne på fin form, samtidigt som jag tror att Nashville är på väg att vakna igen lagom till slutspelet. Hoppas att Forsberg gör ett gäng poäng och hakar på "Johnny Hockey" i kampen om Calder Trophy.
 
Vi har en spännande natt framför oss, nu kör vi!
 

Kommentera här: