Klart för slutspel!

Ja, vi blev kvar lite längre än väntat i stugan. Finväder, grillat, en öl i handen 24/7 och trevligt sällskap. Svårt att inte bli kvar då.
Just när jag skriver det här så ösregnar det dock här, så nu sitter jag återigen hemma i soffan och ska försöka se ikapp lite hockey från inatt.
 
Med facit i hand så blev det ju så bra som det kunde bli. Los Angeles och Boston får gå på tidig semester, medan Calgary och Ottawa sliter vidare in i ett ovisst slutspel. Även Pittsburgh tog sit dit, efter mycket om och men. Dessutom stod Jamie Benn för en helt magnifik avslutning på grundserien och tog hem Art Ross Trophy.
 
Idag tänker jag som sagt kolla igen lite hockey från inatt, unna mig något gott på O'learys lagom till Manchester-derbyt och sedan fokusera fullt upp på de olika playoff-match ups som vi har att se fram emot.
Vid en första snabblick på matchserierna så tror jag faktiskt inte att något lag kommer svepas i första omgången. Det finns så mycket hockeygodis att se fram emot att jag får tamefan gåshud bara av att tänka på det!
 
Jag tänker sortera lite intryck från nattens matcher och sedan ta en lång funderare innan jag lägger ut en fullständig genomgång (med tillhörande tips) om varje slutspelsserie här. Den kommer komma upp någon gång innan första matcherna på onsdag natt.
 
På återseende!
 

Kommentera här: