Vad tror vi om nattens matcher?

Inatt har vi fem matcher från världens bästa hockeyliga att se fram emot:
 
 
New York Rangers - Columbus Blue Jackets
Smaskigt möte så här i slutet av grundserien. Columbus vill utöka sin segerrad till tvåsiffrigt, medan Rangers är inne i en bra period där man har Presidents Trophy att spela för. Lunkan vs. Bobrovsky blir en rolig match i matchen. Jag tror att den här matchen är oavgjord efter 65 minuter, ska vi säga 2-2? Johansen avgör straffläggningen.
 
 
Buffalo Sabres - Carolina Hurricanes
Zzzzzzzz...
 
 
Minnesota Wild - Winnipeg Jets
Två hungriga lag. Wild vill säkra sin slutspelsplats (som i praktiken egentligen är klar), Jets vill jaga ikapp stora, stygga Los Angeles och knipa deras Wild Card-plats. Som jag tidigare har nämnt här i bloggen så trivs jag inte alls med Los Angeles. Jag unnar dem faktiskt inte någon framgång över huvud taget. Tror att det grundar sig i att de slog Rangers i Stanley Cup-finalen förra våren, samt att jag har ett gäng (tävlingsinriktade) polare som håller på dem. Jag vill helt enkelt knäppa de på näsan. Sen tar det alltid ner spänningen ett par snäpp om samma gäng går och vinner gång på gång. Summan av kardemumman - inatt håller vi på Winnipeg. 3-2-seger, Lee Stempniak avgör.
 
 
Vancouver Canucks - Los Angeles Kings
Som sagt, detta Kings... Låt mig slippa dem i slutspelet. Jag hoppas på 4-2 till Canucks, Sedinarna har storshow och är inblandade i alla målen.
 
 
San Jose Sharks - Dallas Stars
Njae, den här skippar jag. Två lag som längtar efter semester. Bold prediction - inte en enda utvisning.
 
 
Lite godis har vi alltså att se fram emot inatt. Häng med @NHLsnacks_ på Twitter om du inte redan gör det. Passa även på att slänga in en kommentar här. Vad tror ni om nattens matcher?
 
På återseende!
 

Kommentera här: